17 Şubat 2013 Pazar

Görevimiz Tehlike- (Kastamonu -Etli Ekmek)

Dün evi darmaduman halde bırakıp dışarı çıktık, gece 12'de eve ancak girebildiğimiz halde ertesi sabah için kahvaltıya misafir çağırdık. Neyimize güvendiğimizi burada telaffuz edemeyeceğim, anlayın siz.
Sabahın köründe kalkıp acaba kahvaltıya ne yapsam diye düşünürken aklıma kastamonu etli ekmeği yapma fikri geldi! Dırrın dırrın dırrın! Görevimiz tehlike!

Çok sert bir hamur yoğurdum, kıymaya bir soğan çinttim (kıydım). karabiber, tuz ekledim. Hamuru incecik açtım, yarısına kıymayı yaydım. Özelliği çiğ olarak kullanılıyor, pişer mi diye düşünmeyin pişiyor. Kıyma 2 kere çekilmiş olursa daha iyi. Bir de püfü kıyma sulandırılacak, yoksa hamura yayamazsınız. Bezeleri büyük almayın, ekmekler eşşek kadar olur, insan yiyecek onları...Pişirirken çok az tavaya tereyağ koysanız daha yinek olur.

Afiyet olsun
Çok yimeyin. Tadında bırakın.
Aşırı yerseniz löş danaya dönersiniz, o durumda da madensuyu için.
Ve bir daha o kadar çok yemeyeceğinize dair kendinize söz verin.

1 yorum:

  1. Anaa bu bizim bildiğimiz yanıç gıı ıspanaklısı neyi de güzel oluyo bunun elcağızlarına sağlık

    YanıtlaSil